De Hogeschool PXL richt zich steeds meer tot ondernemers. In dit kader organiseert hun expertisecentrum Innovatief Ondernemen ook een onderzoekstraject waarbij de focus ligt op KMO’s, en hoe deze KMO’s werken aan klanttevredenheid.
Bij het werven en behouden van klanten is het kennen van en het adequaat kunnen inspelen op de noden en behoeften van (potentiële) klanten een uitdaging voor bijna elke onderneming. Hoewel grote (en vaak internationale) bedrijven hierin reeds vele jaren inspelen via acquisitie- en retentiebeleid met bijhorende procedures, is dit voor de Vlaamse KMO-markt vaak nog onontgonnen terrein. Veel KMO’s hebben immers geen goed zicht op wat (potentiële) klanten echt willen of nodig hebben.
De PXL stelt daarom onderzoekers aan, die door middel van een klantbevraging zicht krijgen op de noden en behoeften van de KMO-klanten. Op basis van deze bevraging komen zij tot een professionaliseringstraject. Concreet omvat dit traject voor de deelnemende KMO’s twee klantenbevragingen, zijnde een nul- en vervolgmeting met telkens een resultaten- en adviesrapport op maat van uw KMO, en deelname aan 2 lerende netwerken, waarin de kruisbestuiving met de andere bedrijven en hun aanpak centraal staat.
Instappen kan tot eind februari. Meer info over dit traject vind je hier.
Heb je interesse? Neem dan contact op met:
Lieve Douce, PhD
Onderzoeker
lieve.douce@pxl.be