Ledenbevraging over werking en communicatie VKW Limburg

maandag 01 oktober 2018

MOOIE EN POSITIEVE SCORES ... MET UITERAARD OOK CONCRETE WERKPUNTEN

Om onze werking en communicatie verder te verbeteren en nóg beter af te stemmen op de verwachtingen en behoeften van jullie, onze leden, organiseerden we vlak voor de zomer een kwaliteitsonderzoek.

De hamvraag ‘Zou u VKW Limburg aanbevelen aan collega-bedrijven of niet-leden?’ leverde een erg hoge Net Promoter Score op van +50. Een duidelijk signaal toch dat onze leden onze aanpak, communicatie en werking zeker weten te waarderen.

ledenbevraging grafiek

Bij de vraag naar welke associaties VKW Limburg bij de leden oproept kwamen vooral de kwaliteit van het netwerk, de degelijkheid en vertrouwelijkheid naar voren.

Zijn er dan geen verbeterpunten? Zeker wel.  Hoewel de resultaten globaal positief waren, zijn er ook verbeterpunten waar we de komende maanden mee aan de slag gaan.  Werkpunten op communicatievlak zijn bijvoorbeeld het beperken van de hoeveelheid mails. Gerichter en minder communiceren dus. Less is more. Met wel de roep naar nog meer inzetten op online, maar de informatie wel bundelen. Meer segmenteren ook, met relevante info voor specifieke doelgroepen. Ook het nog gebruiksvriendelijker en vooral meer responsive maken van onze website kwam naar voor. Niet verwonderlijk, want onze boodschappen bereiken onze leden meer en meer via hun smartphone.

Onze specifieke niche-doelgroep, de eindbeslisser, zeg maar het C-level binnen de bedrijven, impliceert automatisch ook een iets hogere gemiddelde leeftijd van onze leden (zo was 50% van de respondenten van de bevraging boven de 50 jaar). Maar we willen zeker ook de jongere high potentials optimaal bereiken. Bijvoorbeeld door onze social media-kanalen, met LinkedIn en Facebook voorop, nog gerichter in te zetten als community-buildingstool.

Alles kan immers beter!

To be continued.