85 LIMBURGSE BEDRIJFSLEIDERS STIMULEREN ONDERNEMERSCHAP BIJ JONGEREN TIJDENS MEER DAN 100 GASTLESSEN
De 10 editie van ‘Ondernemers voor de Klas’, het grootste onderwijsproject tussen scholen en bedrijven in Vlaanderen werd deze week door Michèle Sioen in gang geschoten. Dit initiatief - waarvan VKW Limburg destijds de bezieler en initiatiefnemer was en dat nu vanuit Vlajo (Vlaamse Jonge Ondernemingen) wordt georganiseerd - heeft als doel jongeren een beter beeld te geven van wat ondernemen en werken in een onderneming betekent, ze uit te leggen welke vaardigheden belangrijk zijn op de werkvloer, maar vooral om ze goesting te doen krijgen om ondernemend te zijn. In Limburg alleen al spreken 85 ondernemers en bedrijfsleiders tijdens meer dan 100 gastlessen jongeren toe over het belang van ondernemerschap en ondernemingszin.
“Met Ondernemers Voor de Klas geven we ondernemerszin en ondernemerschap echt een concreet en menselijk gezicht”, aldus Ruben Lemmens, gedelegeerd bestuurder van VKW Limburg. “De persoonlijke verhalen van bedrijfsleiders inspireren onze jongeren en schetsen de competenties die op de bedrijfsvloer nodig zijn in een duidelijke context. Het is fantastisch dat 85 drukbezette ondernemers en bedrijfsleiders zich met plezier vrijmaken om hun ervaringen te delen. Getuigenissen die bij die jongeren echt zullen blijven kleven. En waarbij ze meteen getriggerd worden zelf ook het ondernemerschap te overwegen.”
Topondernemers op de affiche
In totaal zullen 500 bekende en minder bekende ondernemers, bedrijfsleiders en professionals de komende 8 weken in Vlaanderen 750 gastlessen geven aan laatstejaars secundair en studenten hoger onderwijs. In Limburg verzorgen 85 ondernemers en bedrijfsleiders meer dan 100 gastcolleges. En dit zijn niet van de minsten: Bart Claes (afg. best. JBC), Johan Bongaerts (algemeen directeur Bewel), Andy Moors (CEO Veldeman), Ronny Ruyters (afg. best ACA IT-Solutions), Danny Segers (CEO Bioracer), Marc Hegge (afg. best. Hegge), Ethel Eerdekens (afg. best. Jos Eerdekens Betonvloeren), Nico De Baerdemaeker (CEO Yontec) en vele anderen. In totaal worden ruim 13.000 jongeren bereikt.
Klik HIER voor het volledige persbericht.